Yerevan
18
+26°C
Weather Data Source: 30 days weather Yerevan

Իսահակյանը ծնողներիս որ հանդիպում էր, հարցնում էր. «Դոշակը ո՞նց ա». Գուժ Մանուկյանի հուշերից

Իսահակյանը ծնողներիս որ հանդիպում էր, հարցնում էր. «Դոշակը ո՞նց ա». Գուժ Մանուկյանի հուշերից

Նարեկացի արվեստի միության «Պոեզիա և կինո» խորագիրը կրող գրական միջոցառման հյուրը ՀՀ ժողովրդական արտիստ Գուժ Մանուկյանն էր: Միջոցառման վարողը՝ Աբգար Ափինյանը, ներկայացրեց նրա դիմանկարը, հանդիսատեսը սիրված դերասանի մասնակցությամբ ֆիլմերից պատառիկներ դիտեց: Ափինյանը հիշեց, որ մարզերում իրենց հանդիպումներից մեկի ժամանակ Գուժ Մանուկյանի երկրպագուներից մեկը՝ մի մեծ կին, տեսնելով նրան, կանչել է ընկերուհիներին, որ նրանք ևս տեսնեն սիրելի արտիստին: «Եկեք, եկեք, մեր վերջին դերասանն ա»,- ասել է նա: Այս մասին տեղեկացնում է Panorama.am-ը։

Հանդիսատեսի ջերմ վերաբերմունքը հուզեց դերասանին. «Ես համեստությամբ չեմ փայլում, սակայն սկսեցի կարմրել՝ և ներքուստ, և արտաքուստ»:

Դերասանն ասաց, որ փոքր դահլիճում կազմակերպված այս հանդիպումն իրեն ընտանեկան հավաք հիշեցնում: Հարցին՝ ինչպիսի՞ն է պատկերացնում մերօրյա մտավորականին, Մանուկյանը կատակով ասաց. «Ինձ նման»: Նա խորհուրդ տվեց աշխատել սիրով ու նվիրումով: «Ինչ որ անես, պետք է սրտով անես, սրտանց, նվիրված»:

Դերասանի մասնագիտության էությունն, ըստ Մանուկյանի, ուրիշի կերպարի մեջ մտնելն է:

«Միշտ ասում ենք՝ մենք ուրիշի խոսք ասող ենք. դրամատուրգը ինչ որ գրում է, մենք վերցնում ենք, ամեն մարդ իր շնորհքի չափով, տվյալ կերպարը հասկանալով, աշխատում է հանդիսատեսին մատուցել, հասկացնել, թե իր ստեղծած կերպարը, անձնավորությունը ինչպիսին է: Եվ աշխատում ես ամեն տեղ լինել բնական, ճիշտ: Սա է դերասանի առաքելությունը՝ իմ կարծիքով: Գաղտնիքներ չկան»,- նշեց նա:

Մանուկյանը որոշ զավեշտալի դեպքեր հիշեց իր կյանքից՝ մանկությունից մինչև հասուն տարիք:

***
«Մի օր՝ ներկայացումից դուրս եմ գալիս, մի տարիքով կին երկրպագու մոտեցավ, ասաց.

-Սիրելի Գուժ Մանուկյան, մի հարց ունեմ Ձեզ:
Ասացի.
– Խնդրեմ:
– Ի՞նչ է Ձեր անունը:
-Գուժ:
Ասաց.
– Ի՞նչ եք ասում, ես կարծում էի՝ Գուժմանուկյան Ձեր ազգանունն է:
Ապա հարցրեց.
– Դուք ինձ հիշեցի՞ք:
Է, որտեղի՞ց հիշեմ, բայց ասացի.
– Այո, իհարկե:
Հարցրեց.
– Որտեղի՞ց:
– Մենք, կարծեմ, հանդիպել ենք մայիսի 1-ին:
Լռություն:
-Նոյեմբերի 7-ի՞ն…. Նոր տարու՞ն՝ հունվարի 1-ին…
– Սիրելի Գուժ, մենք հանդիպել ենք Թաթուլենց տանը
-Հա, հիշեցի:
Ասաց՝
– Բայց ո՞ր Թաթուլենց
Ասացի՝ «Թաթուլ Ալթունյանենց… Թաթուլ Դիլլաքյանի…»:
– Սիրելի Գուժ, հարգելիս, ես Վաչիկի մաման եմ:
Ասացի՝ «Վաայ», ասաց՝ «Ո՞ր Վաչիկի»:
Հիմա որ մեկն ասում է՝ հիշեցի՞ք, ասում եմ՝ իհարկե, բայց հետո վախենում եմ՝ ասի՝ որտեղի՞ց:

***
Ինձ մոտ երևակայության առկայծումներ եղել են դեռ փոքրուց: Մեր բակում բուրդ էին չփխում, փողոցով (Լենինականի մասին եմ ասում), ոչխարների սուրու էր գնում՝ պատից մինչև պատ, ամբողջ փողոցով, միայն երևում էր ոչխարների բուրդը, ես՝ 3 տարեկան, ճիպոտը ձեռքիս, ընկնում եմ մեջները, խփում եմ, ասում եմ. «Մամա, մամա, դոշակը գնում ա»:

Իսահակյանը ծնողներիս որ հանդիպում էր, հարցնում էր. «Դոշակը ո՞նց ա»:

***
Լենինականում «Հոկտեմբեր» կինոյի դիմաց մի դեղատուն կար: Այն ժամանակ գնդակ, մեքենա, այդպիսի բաներ, որ այսօր կան, մենք ե՞րբ ունեինք: Գնդակ չկար, ֆուտբոլ էինք ուզում խաղալ՝ կանացի զուգագուլպաներ էինք փաթաթում: Ու հանկարծ՝ հայրիկիս հետ քայլելիս, դեղատան ցուցափեղկում տեսնում եմ կլոր գնդակ, նայում եմ, ասում.

– Պապա, թոփ կուզեմ:
Թոփը Լենինականի լեզվով գնդակն է: Պապաս հասկանում է, թե ինչ է, ասում է.
– Բալիկ ջան, ըդիկ թոփ չէ., ըդիկ կլիզմա է:
Բանն այն է, որ սուր ծայրը դեպի ներս էր, ես կլոր հատվածն էի տեսնում: Իմ պատասխանը.
– Է կլիզմա է, կլիզմա կուզեմ:

***
Հենրիկ Մարգարյանը նկարում էր «Հեղկոմի նախագահը», Մոսկվայի պատվերն էր դա, ես ՉէԿա-ի նախագահ էի խաղում: Դրվագ կար, որ Հեղկոմի նախագահն ինձ ուղարկում է ընդառաջ այն գնացքին, որը հակառևոլյուցիոն ուժերը այրել են: Գնացքով հաց էին բերում: Ես գնում եմ ընդառաջ, տեսնում եմ՝ այրվում է գնացքը, վազում եմ մինչև վերջին վագոնը, հետ եմ գալիս, բարձրանում եմ մեքենավարների խցիկ, տեսնում եմ՝ մեկը՝ մահացած, մյուսը՝ վիրավոր:

Նկարվեցի, վերջացրի, Մարգարյանն ասաց՝ մի դուբլ էլ նկարենք: Ծխի միջով գնում եմ վերջ, վազելով գալիս, պատկերացնում եք՝ սապոգներով, հագած-կապած, բարձրանում եմ, երկրորդ դուբլ…: Մարգարյանն ասաց՝ մի դուբլ էլ, հա՞, երրորդ դուբլ: Ասացի՝ լավ, գնացի, երրորդ դուբլն եմ գալիս, զգում եմ՝ արդեն աստիճաններով զոռով եմ բարձրանում: Բարձրացա վերև, դուրս եկա, ասաց՝ չորրորդ դուբլ: Էլ ոչինչ չեմ լսում, իջա ներքև, ռելսերի վրա փռվեցի:

Բոլորը խառնվեցին իրար, մենք էլ այնպիսի տեղ էինք, ուր մեքենա էլ չէր կարող գալ: Ռացիայով կապվեցին շտապօգնության հետ, նրանք եկան «դրեզինայով», քույրն ու բժիշկը եկան, ինձ տեղափոխեցին կանաչների վրա, պառկեցի: Բժիշկը՝ բոյով, բեղ-մորուքով, իսկը Թումանյանը՝ այնտեղ դրած: Ստուգեցին զարկերակս, ճնշումս, ինչ-որ դեղ տվեցին, ինչ-որ բան սրսկեցին, մի քիչ աչքերս բացեցի, բժիշկը երկար նայեց, հետո ինձ ասաց. «Տղա ջան, ես չիդեմ, թե դու ինչ կէնես, բայց ինչ-որ կենես, պդի չէնես»: Պարզվեց՝ որ վազել եմ, թթվածնի պակաս է եղել, թոքերս ծխով են լցվել: Դե, արվեստը զոհեր է պահանջում:

Հետևեք մեզ նաև Telegram-ում