Գայթակղության ծառը (ճանաչողության օգտակար մի բանալի` «Գաղտնիքների գրքից»)
Նմանատիպ
«Տէր Աստուած ասաց օձին. «Քանի որ այդ բանն արեցիր, անիծեալ լինես երկրի բոլոր անասունների ու գազանների մէջ: Քո լանջի ու որովայնի վրայ սողաս, ողջ կեանքումդ հող ուտես: 15 Թշնամութիւն պիտի դնեմ քո եւ այդ կնոջ միջեւ, քո սերնդի ու նրա սերնդի միջեւ: Նա պիտի ջախջախի 4 քո գլուխը, իսկ դու պիտի խայթես նրա գարշապարը»: 16 Իսկ կնոջն ասաց. «Պիտի անչափ բազմացնեմ քո ցաւերն ու քո հառաչանքները: Ցաւերով երեխաներ պիտի ծնես, քո ամուսնուն պիտի ենթարկուես, եւ նա պիտի իշխի քեզ վրայ»: 17 Աստուած Ադամին ասաց. «Քանի որ անսացիր քո կնոջ ձայնին եւ կերար այն ծառի պտղից, որի՛ց միայն քեզ պատուիրեցի չուտել, բայց կերար դրանից, թող անիծեալ լինի երկիրը քո արածի պատճառով: Տանջանքով հայթայթես քո սնունդը քո կեանքի բոլոր օրերին: 18 Փուշ ու տատասկ թող աճեցնի քեզ համար երկիրը, եւ դու դաշտային բոյսերով սնուես: 19 Քո երեսի քրտինքով ուտես հացդ մինչեւ հող դառնալդ, որից ստեղծուեցիր, որովհետեւ հող էիր եւ հող էլ կը դառնաս»:
20 Եւ Ադամն իր կնոջ անունը դրեց Կեանք, որովհետեւ նա է բոլոր մարդկանց նախամայրը: 21 Տէր Աստուած Ադամի ու նրա կնոջ համար կաշուից զգեստներ պատրաստեց եւ հագցրեց նրանց»: (Գիրք ծննդոց-3):
Արդյո՞ք Աստված չկամեցավ, որ Ադամի զարմերս մեր անկման մասին ավելին իմանանք: Կամեցա՛վ: Քանի որ Սերը ոչ մի անպատասխան հարց չի թողնում և Իր Որդու` Քրիստոսի միջոցով տվեց բոլոր հարցերի պատասխանները: Եվ ահա շատերիս մոտ հարց է առաջանում գայթակղության ծառի մասին: Քանի որ Ադամն արդեն ազատ չէր օրենքից, երբ ստեղծվեց, իսկ սերը վեր է օրենքից: ՈՒրեմն ինչ-որ բանով Ադամն ու իր կինը արդեն դրախտում էլ հաստատուն չէին, որ, այնուամենայնիվ, մեկ օրենքի կարիք ունեին: Եվ այդ օրենքը պահելով էր միայն, որ կարող էին կենդանի մնալ: Եվ այդ օրենքը Ադամի համար «Բարու եւ չարի գիտության ծառից չճաշակելն էր եւ եթե ճաշակեր՝ պիտի նույն օրը (նույն հազարամյակը նկատի ունի, քանի որ մեր հազար տարին Աստծո մոտ մեկ օր է) մեռներ»: Առաքյալն ասում է՝ օրենքը մեղքը ի հայտ անելու համար է: Եթե Ադամն ու Եվան արդեն մեղք չունենային մինչև հիմնական, մեզ հայտնի մեղանչելը՝ արգելված պտղի ճաշակելը, այդ մեկ օրենքն էլ չէին ունենա, որովհետև Սերն Իր կատարելության մեջ օրենք չունի: Եվ Աստված օրենք է դնում` մեղքից մեր հեռու մնալու և ապրելու համար: Քանի որ մեղքը հիվանդություն և մահ է բերում: Գոշն ասում է. «Օրենքը Աստծո որդիների համար չէ, այլ վայրաբարո մարդուց գոնե միջակ մարդ ստանալու»: Եթե չարն արդեն կար, ուրեմն՝ մեղքը ևս արդեն կար: Եվ որ չարն արդեն կար, այդ գիտենք այն բանից, որ Աստված երկրի վրա ինչ որ արարեց, ապա Իր արարած ստեղծագործությունը ստուգեց, թե արդյոք բարի՞ է, արդյոք չարը ներս չի՞ թափանցել իր ստեղծածի մեջ: Ապա տեսնելով, որ բարի է, և չարը ներս չի թափանցել, օրհնեց իր ձեռքի գործը:
Եվ թե գայթակղության ծառի գոյությունն էր թվում անխուսափելի, որից ճաշակելը հիվանդություն և մահ պիտի բերեր, և անկման խութ էր, որպեսզի Ադամն ու իր կինը օրենքը պահելով կարողանային հաղթել այդ գայթակղությանը, որին մեկ անգամ արդեն (Եվան) խաբվել էր` ո՚չ մեր մոլորակում: Եվ «գայթակղության ծառն էլ չարի ձեռքի գործն էր, որպես Ադամին և Եվային որսալու խայծ և այդ ծառի պտուղն իսկ թույն է»,- Տիրոջ խոսքն է վկայում Հովհաննես առաքյալն իր պարականոնում: Եվ երբ չարն արդեն կար, մեղանչման պատճառով մեկ օրենք արդեն կար, այդ էլ նշանակում է, որ Ծննդոց Գիրքը դեռ սկիզբը չէր արարածների կյանքի, և որ երկրից դուրս, երկինքներում` արարածների այլ բնակավայրեր էլ կային, որոնցից մեկում հսկայական չափանիշով մի մեղք գործվեց, որի մասին է պատմում Հովհաննես առաքյալի «Գաղտնիքների գիրքը» (պարականոն. պարականոնները, նրանք որ կեղծված չեն, հիմնականում մտավոր հասունություն ունեցողների համար է, նրանց, ովքեր բարին ըմբռնեն` գիտությամբ): Եվ որ երկնքում բնակավայրեր կան, ընդհանրական Ավետարանում էլ է հիշատակվում այդ մասին. «իմ հոր տանը (տիեզերքը նկատի ունի) բազում բնակավայրեր կան»,- հայտարարում է Հիսուս (Հովհաննեսի Ավետարանից մեջբերեցինք): Այսինքն, երբ բնակավայրեր կան, բնակիչներ էլ կան, և որ դրանք դատարկ չեն: Շարունակության մեջ Հիսուս հավելում է, որ գնում է մեզ համար այդ բնակավայրերում տեղ պատրաստելու: Այսինքն, այդ բնակավայրերում մեղքից ապականված անարժաններ կային, որոնց պիտի դու՛րս աներ, վռնդե՛ր, որպեսզի Իրենների (մեզ) համար տեղ պատրաստեր, մաքրելով ապականության հետքերը և Իրեններին (մեզ) տանելու արդեն արժանավոր այդ բնակավայրերը, ուր Ինքն է Թագավորելու: Մեջբերենք. «14 Ապա Յիսուս ասաց իր աշակերտներին. «Թող ձեր սրտերը չխռովուեն. հաւատացէ՛ք Աստծուն, հաւատացէ՛ք եւ ինձ: 2 Իմ Հօր տան մէջ բազում օթևաններ կան. թէ չէ ես ձեզ կ՚ասէի, թէ գնում եմ ձեզ համար էլ տեղ պատրաստելու. 3 եւ եթէ գնամ եւ ձեզ համար էլ տեղ պատրաստեմ, դարձեալ կը գամ եւ ձեզ կը վերցնեմ ինձ մօտ, որպէսզի, ուր ես լինեմ, դուք ևս այնտեղ լինէք: 4 Եւ թէ ուր եմ գնում, այդ գիտէք, գիտէք եւ ճանապարհը»: (Ավետարան ըստ Հովհաննեսի 14):
Սաղմոսարանում Երկնային բնակավայրերի մասին ևս կարդում ենք. «Բնակավայրերն Իր՝ հարկերը երկնքի, շո՛ւրջն էին Նրա» (Սաղմոս 17):
ՈՒրեմն կա՛ն Երկնային բնակավայրերը:
Եվ ինչպես Հայտնության Գիրքն է ասում. «Երկնքում (այսինքն թե` երկնային բնակավայրերում) պատերազմ եղավ եւ սատանային պարտության մատնելով վռնդեցին երկիր»: Այսինքն թե՝ միայն երկիրը չէ արարածների ապրելատեղը: Եվ որ այդ բնակավայրերի մի մասը, հավանորեն` 1/3-ը, քանի որ Հայտնության Գրքի պատժի հարվածները 1/3-ով են, Սատանան մոլորեցրել և աննորոգելի էր դարձրել և հրեշտակները նրան ու նրանով խաբված ուրացածներին գահավեժ արեցին երկիր: Եվ ասվում է. Վա՜յ երկրին, քանի որ երկնքում պարտված և այնտեղից վռնդված ու կատաղած Սատանան սկսեց մոլորեցնել երկրի բնակիչներին: Մի բան, որ այսօր էլ առկա է և, ցավոք, ավելի է թափ առնում: Եվ երկրում էլ Աստծո որդիները Քրիստոս Աստծո սիրով և իմաստությամբ զորավորված` և հրեշտակների զորքերը պիտի պատերազմեն Չարքի ու նրա զորագնդերի դեմ ու գահավեժ անեն դժոխք, հավիտենական պատժի կրակների մեջ:
Բայց ինչպե՞ս Սատանան առաջ եկավ երկնային բնակավայրերում: Հովհաննեսի «Գաղտնիքների գրքից» (նախորդ մեր մեկնությունների որոշակի հենակետեր այնտեղից էին ընթերցված) տեղեկանում ենք, որ մինչև երկրի վրա Ադամի ստեղծումը՝ մեկ այլ էոնում (երկնային արարածների բնակավայր) ծանր հանցանք գործվեց` քույր Սոֆյայի անհնազանդության միջոցով, որից ծնվեց չարը, և որպեսզի հանցանքի պիղծ սերմը մյուսներին չապականեր, այլ ապաշխարություն և մաքրում գտներ, անհրաժեշտ եղավ երկրի առանձնացված, սրբացնող գործոնը: Եվ Ադամն իսկ այդ նպատակի համար ստեղծվեց:
Ըստ «Գաղտնիքների գրքի», Երկնային էոններից մեկում քույր Սոֆյան կամեցավ ավելի բարձր ու ավելի արժանապատիվ էոնի մի այրից զավակ ունենալ. սակայն Աստված մերժեց. արժանավոր չէր վեհն ու ավելի ցածը մեկտեղել. Պտուղը անսեր և անբարեհույս կլիներ: Եվ քույր Սոֆյան, քանի որ զորավոր էր, բարկանալով, որ մերժվեց, ապստամբեց իր Արարչի դեմ, չուզեցավ իր էոնի այրից հղիանալ և… ինքն իրենից երեխա ծնեց, սակայն չհասկացավ էլ, որ առանց այրի` անբնական և չար հղիություն ունեցավ, որովհետև զորություններ գործադրելով` անօրենությամբ հղիացել էր` նյութի ոգուց, և անբնական այդ հղիությունից ծնվածը` օձի մարմնով էր ու առյուծի գլխով, նման չէր երկնային աստվածակերպ արարածներին և խիստ անհեթեթ էր թե՛ տեսքով, թե՛ չար բնույթով: Այդպես ծնվեց Փորձիչը, Սատանան, Չարը: Եվ Հիսուս Հովհաննեսին վկայում է, թե «բոլոր էոններում շարունակ լսելի էր քույր Սոֆյայի ողբը և տառապում էր նա իր գործածի ծանր հանցանքի և ծնած անհեթեթ ու զարհուրելի զավակի համար»: Իսկ ծնված անբնական շեղածինը, քանի որ մորից զորություններ ուներ և նյութի ոգուց սերմանված լինելով հոգևոր չէր, այլ մոլի էր որպես նյութի ոգով առաջնորդվող չարք, սկսեց իր շեղածին բնույթին համապատասխան` անգամ հրեշտակներին մոլորեցնել, որոնց մի մասը, ցավոք, նրանով խախտվեցին, ապականվեցին ու ընկան իրենց լուսավոր բնույթից: Ողբաց և փոշմանեց Սոֆյա քույրը, և երբ Ադամը երկրում ստեղծաբանվեց, Սոֆյա քույրը խնդրեց Աստծուն իր հանցանքը քավելու համար իրեն մարմնավորել երկրում որպես Ադամին կին, ում սիրելով և մշտապես խոնարհ-հնազանդ մնալով` գտներ Արարչի առջև իր անհնազանդությանը` քավություն: Եվ Արարիչը համաձայնվեց, քանի որ ապաշխարություն էր կայանում: Սակայն, երկրում, Հին օձը («Գաղտնիքների գիրք») տեսավ, որ Եվան շատ գեղեցիկ է իր ամուսնու կողքին, հափշտակեց Ադամի կնոջը՝ Եվային և նրանից երեխաներ ունենալուց հետո միայն կնոջը վերադարձրեց ամուսնուն` Ադամին:
Եթե Եվան Գայթակղության ծառի պտղից չճաշակեր, այդ դժբախտությունը, բնականաբար, չէր կայանա: Ըստ «Գաղտնիքների գրքի» տեղեկատվության, Հիսուս Հովաննեսին գայթակղության ծառի մասին ասում է, թե` դրա պտուղն իսկ թույն էր: Թույն, որ մոլորեցրեց մայր Եվային:
Հիշենք նաև, որ առաջին երկու եղբայրներից Աբելը գիտակցելով իր ծագումնաբանական հանցավորությունը, կենդանիների զոհեր անելով ապաշխարում էր Աստծո առաջ և Աստված սիրեց Աբելին` իր դարձի համար, սակայն Կայենը դարձ չարեց, այլ հպարտանում էր երկրի պտղով, և Աստված չսիրեց Կայենի երկրի պտուղներով հպարտանալը, քանի որ ապաշխարություն չկար հպարտության մեջ: Նույնպես և ապաշխարություն չէ, երբ նախ Աստծո հետ հաշտվելը չենք որոնում, այլ նախ` սոցիալական բարեկեցություն: Եվ նախանձեց Կայենն իր եղբորը նրա Աստվածահաճո լինելու համար և փոխանակ ինքն էլ դիմեր ապաշխարության և դարձի, մերժեց ապաշխարությունը և նախանձից սպանեց իր եղբորը:
Նույնն են այսօր նրանք էլ, ովքեր Քրիստոս Զոհին ընդունելու փոխարեն հպարտանում են երկրային ունեցվածքներով. Նրանք նյութի ոգով են գայթակղվում. Նյութի ոգի, որից ծնվեց Սատանան: Եվ կայենյան հպարտությամբ ատում են իրենց եղբայրներին, ցանկանում նրանց սպանել, ովքեր Աբելի նման իրենց ապաշխարության խաչերն են շալակել, հասկանալով, որ ադամածին լինելով` արդեն մեղսապարտներ են և Արարչի առջև միայն ապաշխարությունն է հավիտենական Կյանքի բանալի:
Եվ սատանայի որդիների ու Ադամի որդիների խառնակումների պատճառով օրենքները բազմապատկվեցին, քանի որ մեղքերը բազմապատկվեցին և մարդու գոյատևելու համար Աստված մեկ օրենքին ավելացրեց հարյուրավոր օրենքներ էլ, ըստ սատանայի ներշնչած նորանոր մահացու հանցանքների դեմն առնելու, որպեսզի մարդը դրանք պահելով գոյատևեր: Քանի որ, որքան մեղքը բազմանում էր, Աստծո սերը ամեն մահացու մեղքի դեմ որպես կյանքի դեղ` ևս նոր օրենք էր տալիս, որպեսզի մարդը օրենքներով հաղթեր մեղքին ու մահվանը: Ինչպես տեսնում ենք՝ Աստված Սեր է և անսահման Սեր: Մարդուն, ուրեմն այնքան չափի օրենք է անհրաժեշտ, որքան նա հեռու է մնում Աստվածային Սիրուց: ՈՒրեմն, երբ որպես թե մարդկայնորեն «նեղանում ենք Աստծուց» այս կամ հարցի մեջ սխալ կարծելով Նրան, մեծապես անկման մեջ ենք հայտնվում, որովհետեւ դատում ենք Նրան մեր տգիտությամբ ու դեռ նյութի ոգուց դրդվող մեղքասիրության մեր անմաքրությամբ: Եվ նրանք են սովորաբար Աստծու դեմ խոսում, ովքեր խորապես բռնված են սատանայի տարատեսակ խաբեություններից, կամ ինչպես Հիսուս ասաց հրեաներին. «Դուք հոր կողմից սատանայից եք, ոչ թե Աբրահամի որդիները և ուզում եք ինձ սպանել»: Որովհետև կամ Աստծո սիրո մեջ պիտի լինես և կամ այդ սիրուց դուրս՝ շեղածին սատանայից առաջացող անբնականության, ապականությունների, մարդասպանությունների և ապա դրանց արժանի պատիժների տակ, թե այս կյանքում և թե այն, նաև դժոխքում:
Ըստ «Գաղտնիքներ գրքի» վկայության՝ մարդկանց որսալու գայթակղության ծառի հեղինակը չարն էր, իսկ պատվեր (օրենք) տվողը, թե՝ այդ ծառից չուտեք՝ Աստված էր, որ իր սիրելիներին հանձնարարեց ընդամենը մեկ օրենք, որով մարդը կկարողանար առանց մահվան` չարից ազատ ապրել, և իր մեկ ունեցած արատին (Սոֆյա-Եվայի գայթակղությանը) հաղթեր այդ մեկ օրենքով:
Սակայն, երբ դեռ Եվան չէր ստեղծաբանվել, Ադամն այդ օրենքը սրբորեն պահում էր: Եվ Եվան երբ ստեղծաբանվեց, ցավոք, գայթակղվեց, խաբվեց և «խախտեց օրենքը»: Ադամը թեպետ չխաբվեց, սակայն հանուն Եվայի, քանի որ կինն իր ողից, իր մարմինն էր` ինքը նույնպես խախտեց, որպեսզի Եվային մենակ չթողնի դատաստանի մեջ, չմտածելով, որ դատաստանից դուրս գտնվելով` առավել լավ կարող էր օգնել իր կնոջը, քանի որ կինն իր սերն ու ընկերն էր, մեկ մարմինը, ում լքել չէր կարող: Սակայն, ցավոք, Ադամը այդպես չմտածեց, այլ Աստծո փոխարեն լսեց իր կնոջն ու ինքն էլ կերավ պտղից և մարդը իր սերունդներով դարձավ մահկանացու (արդեն մարմնապես մեռնող` գայթակղությամբ խաբված կնոջ միջնորդավորվածությամբ): Ցավոք:
Եվ մարդն ստեղծվեց չարին հաղթելու, նրա սերմանած տիեզերական չափի արատից ազատագրման համար: ՈՒրեմն մարդու գործոնն իր դարձով՝ ողջ տիեզերքի սրբության համար էր կարևոր, որպեսզի գայթակղությունը հաղթվեր, վերջ գտներ: Եվ իր այդ անփոխարինելի դերով մարդը անվանվում է նաև Աստծո որդի, որպիսին անգամ հրեշտակները չեն անվանվում: Ահա թե որքան է կարևորվում երկրի գործոնը, մարդու սրբացման գործոնը Տիեզերական արդարության հարթույթում: Աստծո մարդը Աստծո սիրելին է, «եթե մենք պատվիրանապահությամբ մնում ենք Աստծո կամքի և սրբության մեջ, սիրո, միմյանց սիրելու մեջ այնքան կատարյալ, որ Աստծո Հոգին մեզանից չզզվի»: Որովհետև սիրո մեջ չարը չի կարող ներս թափանցել:
Եվ Աստծո Հոգին սատանայից զզվելով, նրանից մեր մեջ ներառած մեղքերից ևս զզվում է, երբ մեր մեջ տեղի ենք տալիս սատանայի դրդած ապականություններին: Աստված մեզ սիրում է որպես իր զավակների, բայց միևնույն ժամանակ զզվում է մեր մեղքերից, որոնց մենք ենք (հաճախ անգիտությամբ ու խաբվելով) տեղ տվել մեր մեջ: Եվ այդ մեղքերը խարդախ անօրենություններ են, ուրիշների հոգևոր և նյութական ունեցվածքին աչք տնկելն ու չար նախանձը` խարդավի, հալածանքի, գողության և սպանության միջոցով այլոց ունեցածին ու կյանքին տիրանալու վայրագությունները: Այսինքն, սատանայից է, երբ մարդու մարմնավոր ցանկական ունենալն է կարևորվում և ոչ մարդ հոգևորը: Մարդ հոգևորին Աստված է առաջնորդում, մարդ հոգևորը սիրով և խղճմտանքով է լի իր նմանի հանդեպ: Իսկ Սատանան մարմնով ու մարմնային ունեցվածքներով է գայթակղում ու կորստի տանում Աստծուց հեռացած մարդկանց: Այդժամ Աստված իր երեսը մարմնասեր մարդկանցից, նրանց անսրբություններից շուռ է տալիս և նրանք հայտնվում են սատանային հատկացված պատիժների տակ, և կամ, եթե ժողովրդով են մոլորվում, ապա բնության մեծամեծ աղետների, զանգվածային կոտորումների, այլևայլ մեծամեծ փորձությունների մեջ մաշվելու ու վերանալու:
(շարունակելի)
Մաքսիմ ՈՍԿԱՆՅԱՆ
Կրոնի տեսաբան
Աղբյուր՝ Irates.am
Հետևեք մեզ նաև Telegram-ում