Կյանքը ավելին է, քան պարզապես գոյությունը կամ կենդանությունը
Նմանատիպ
Ի սկզբանե Աստված ստեղծեց երկինքն ու երկիրը: Երկիրն անձև ու անկազմ էր, խավար էր տիրում անհունի վրա, և Աստծո հոգին շրջում էր ջրերի վրա: (Ծննդ. 1;1-3):
Այսպիսի պատկերավոր ու գեղարվեստական ձևով Սուրբ Գրքի առաջին տողերի համահեղինակը նկարագրում է ոչինչը:
Ի դեպ, Սուրբ գրքի առաջին հեղինակն է Սուրբ Հոգին, որի ներշնչումով մարդիկ դարերի ընթացքում գրի առան աստվածային Հայտնությունը: Կար ժամանակ, երբ կար միայն ոչինչը, և անգամ ժամանակը գոյություն չուներ: Սակայն Աստված որոշեց ոչնչից ստեղծել տիեզերքը, իսկ նախքան այդ. «Աստված Ասաց՝ թող լույս լինի: Եվ եղավ լույս»: «Եղիցի լույսը» նյութական լույսի մասին չէ, այլ գիտության իմանալի լույսն է, որի ներքո ստեղծվեց ամբողջ տիեզերքը: Խոսքը մտածողության արտահայտություն է. երբ Աստված ասաց, Նա նախ մտահղացավ, «Ասաց՝ Եղիցի լույս» նշանակում է, որ Նա, տիեզերքը ստեղծելուց առաջ, նախ ստեղծեց այդ տիեզերքը հասկանալու հնարավորությունը` ճանաչողության լույսը, քանզի մտահղացել էր ստեղծել էակ Իր նմանությամբ` ճանաչող մարդուն: Աստված ոչ միայն ստեղծեց ճանաչողության լույսը, այլև այն բաժանեց խավարից` ոչնչից: Դա կարող է բացատրել երկու բան. Աստված՝ Տիեզերական Միտքը, Իր Խոսքով սահմանեց տիեզերքը կառավարող օրենքներ և ստեղծեց տիեզերքի հավիտենական գոյությունը ապահովող պայմաններ. «Դու ասացիր, և եղան, հրամայեցիր, և հաստատվեցին»,- վկայում է սաղմոսերգուն: Այսինքն, Աստված ամեն ինչ ստեղծեց և հաստատեց Իր Խոսքով և Իմաստությամբ և հստակորեն սահմանազատեց տգիտությունն ու ճանաչողությունը, կամ ինչպես ասում են՝ սևն ու սպիտակը. «Վա՜յ նրանց, որոնք չարը բարի կանվանեն և բարին՝ չար, որոնք լույսը խավար կհամարեն և խավարը՝ լույս, որոնք դառը քաղցր կհամարեն և քաղցրը՝ դառն» (Եսայի 5;20): Այն, ինչ Աստված ստեղծեց, բարի է, իսկ չարը չարարված է` ստեղծված չէ Աստծո կողմից:
Աստված ստեղծեց տիեզերքը և մարդուն, որպեսզի զարգանան և կատարելագործվեն, և ամեն մի փորձ՝ խափանելու այդ ընթացքը, չար է և տանում է դեպի ոչնչացում: Եթե չարը համախմբվի և ամբողջանա, տեղ չի ունենա իրեն բարին կցելու, և ակնհայտ կերևա իր չարությունը, իսկ ի բնե բարի և Բարի Արարչին կամա թե ակամա ձգտող մարդը անպայմանորեն կմերժի բացահայտ չարը, այդ պատճառով սատանան տարբեր կերպ է խաբում մարդկանց՝ իր որոմին մի քիչ ցորեն, և կամ ճշմարտության ցորենին մի քիչ որոմ խառնելով: Մեր թշնամին, ըստ էության, մեկն է, սակայն բազում են նրա զենքերը և կործանարար միջոցները, որոնք ուղղված են իր թիրախին` մեր հավիտենական երանավետ կյանքին: Նա այն խլում է մեզանից մի քաշող սարքի միջոցով, որ կոչվում է աշխարհ, և որը այսօր հեռուստացույցի միջոցով հասանելի է բոլորին: Մեր նպատակն է, որպեսզի մեր ընթերցողը հասկանա, որ յուրաքանչյուր արծարծվող նյութ կարդալով, նա կանգնում է կենսական ընտրության առաջ, իսկ ընտրությունը ենթադրում է ընդունում-բացառում մեխանիզմ. դուք ընտրում եք երկուսից մեկը: Խոսքը երկընտրանքի մասին չէ, այլ հստակ և որոշակի ընտրության, քանզի լույսը և խավարը, բարին և չարը, լավը և վատը, սևը և սպիտակը չեն կարող նույն հարթության վրա լինել և նույն արժեչափերով գնահատվել: Եվ յուրաքանչյուր մարդ պետք է գիտակցի, որ ինքը կրելու է իր կատարած ընտրության ողջ պատասխանատվությունը և բոլոր հետևանքները, և ոչ ոքի դրա համար չպետք է մեղադրի:
Երբ հրեաները խաչում էին Փառքի Տիրոջը, Նա աղոթում էր Հորը. «Ների՛ր նրանց, Հա՛յր, քանզի չգիտեն, թե ինչ են անում»: Նրանք փորձում էին մարել Արդարության Արեգակը, որովհետև տգիտության խավարն էր պատել նրանց հոգին, և նրանք Տիեզերքի Տիրոջը և Արարչին լեղախառն քացախ էին հրամցնում, որովհետև չէին կարողանում զգալ Կյանքի քաղցրությունը:
Բայց արդարացիորեն պետք է նկատել. հրեաները Տիրոջը խաչեցին մեկ անգամ և չէին ճանաչում Նրան, իսկ մենք, որ հավակնում ենք Նրան առաջինը ճանաչած և ընդունած ազգի կոչմանը, Նրան սպանում ենք ամեն անգամ, երբ տուրք ենք տալիս տգիտությանը և խավարամտությանը, երբ Աստծո Իմաստությունը` Հիսուս Քրիստոսին, փոխարինում ենք աշխարհային իմաստակությամբ:
Ճշմարիտ գիտությունը, բարձրագույն իմացականությունը հավատն է աստվածային հայտնության՝ Սուրբ գրքի հանդեպ, հավատը Կյանքի և Ճշմարտության Խոսքի հանդեպ, հավատը Հիսուս Քրիստոսի հանդեպ: Միայն լույսը ունենալով կարող ենք ցրել խավարը և միայն ճշմարիտ գիտությամբ կարող ենք մերժել կեղծ գիտությունը:
Խորհենք մեր ընտրության շուրջ, խորհենք լրջորեն և սեփական արժանապատվության խոր գիտակցությամբ: Իսկ մենք դեռ ընտրություն կկատարենք արժեքավոր ու անհրաժեշտ շատ բաների և աշխարհի կողմից մեզ առաջարկվող դրանց անպիտան և վտանգավոր տարբերակների միջև, ճշմարիտ իրականության և կեղծ իրականության միջև: Կփորձենք գտնել սահմանները բանականի և անբանականի, գերբնականի, բնականի և անբնականի միջև: Կյանքը ավելին է, քան պարզապես գոյությունը կամ կենդանությունը և, որպես կանոն, մեր կյանքը առավել արժեքավոր է դառնում, երբ այն նվիրում ենք մեր Արարչին, կամ մեզ նման մարդուն:
Մեր կյանքը անկրկնելի, աննկարագրելի, մեր սեփական ընտրության հիանալի և միակ հնարարավորությունն է, որը ճիշտ օգտագործելով է միայն, որ մենք ոչ թե գոյություն կպահպանենք, այլ իսկապես կապրենք:
Լիլիթ ՀՈՎՀԱՆՆԻՍՅԱՆ
Գորիս
Աղբյուր՝ Irates.am
Հետևեք մեզ նաև Telegram-ում