ՈՒմ շատ է տրված, նրանից ավելին կպահանջվի
Նմանատիպ
Այս հանդիմանող խոսքերը Քրիստոս ուղղում է այն քաղաքներին, որտեղ չընդունեցին Նրա վարդապետությունը, չնայած այդ քաղաքներում աստվածային մեծ հրաշքներ կատարվեցին:
Եվ իրապես այդ քաղաքներում Քրիստոս քարոզում էր անձամբ, որտեղ բազմաթիվ հրաշքներ ու նշաններ գործեց և արեց ամեն ինչ, որ նրանք ապաշխարեն:
Բայց և այնպես, այս քաղաքների բնակիչները իրենց մեծամասնությամբ մերժեցին Քրիստոսի քարոզչությունը: Եվ ահա հնչում է Տիրոջ կողմից նրանց ուղղված ահռելի որոշումը. Տյուրոսին և Սիդոնին, այն քաղաքներին, որոնք հեռու էին ճշմարիտ հավատքից, ավելի թեթև կլինի Վերջին Դատաստանի Օրը, քան Քորազինին և Բեթսայիդային, որոնց բնակիչներին ավելի մեծ հավատք էր տրված:
Սիրելի՛ եղբայրներ և քույրեր, ավետարանական այս հատվածը նաև մեզ հետ ուղղակի առնչություն ունի: Ինչպե՞ս և ինչու՞: Որովհետև և մեզ է սպառնում նույն վտանգը, որը Քորազին և Բեթսայիդա քաղաքների բնակիչներին էր վերաբերում: Քանզի և մեզ, ինչպես և նրանց, տրված է Աստծուց ամեն ինչ, որպեսզի մենք ապրենք սրբությամբ և հասնենք քրիստոնեական կատարյալ առաքինություններին: Մենք մկրտված ենք, օծյալ, մեզ տրված են Սուրբ Գիրքը, սուրբ հայրերի խրատները, սուրբ տաճարներ, սուրբ խորհուրդներ. Խոստովանություն, Ապաշխարություն, Սուրբ Հաղորդություն և այլն: Եվ եթե այս ամենից հետո մենք ապրում ենք ամբարշտությամբ և անվայել ձևով, նմանվում ենք Քորազին և Բեթսայիդա քաղաքների բնակիչներին, որոնք հեթանոսներից ավելի վատ համարվեցին, աստվածային դատաստանի համաձայն: Հեթանոսներն ու անհավատները մեծ մասամբ ապրում են անառակությամբ և անաստված կյանքով, բայց նրանց ավելին տրված չէ, ոչինչ, որ նրանք ապրեն այլ կերպ, դրա համար իսկ նրանցից հարցումը ավելի պակաս խիստ կլինի, քան մեզնից: Քանի որ մեզ ամեն բան տրված է բարեպաշտ կյանքի համար, և մենք այդուամենայնիվ ապրում ենք հեթանոսների նման ավելի, քան քրիստոնյաների, ապա ուրեմն ինչո՞վ պիտի կարողանանք արդարանալ Աստծո առաջ: Չէ՞, որ հայտնի է, թե ում շատ է տրված, նրանից ավելին կպահանջվի արտահայտությունը, իսկ մենք կատարեցի՞նք այդ «շատը»:
Եվ այդ վտանգը ավելի է սաստկանում, երբ մենք մեծամտանում ենք, որ ապրում ենք եկեղեցական կյանքով, և համարում մեզ ուրիշներից ավելի բարձր և շատ հեշտությամբ դատում նրանց, ովքեր եկեղեցուց դուրս են: Ահա, տեսեք, անաստված կյանքով են ապրում, ճշմարտությունը չգիտեն, եկեղեցի չեն գալիս, մեղքերը չեն խոստովանում, չեն հաղորդվում և այլն: Այնինչ մենք շուտ ենք մոռանում մեր սեփական մեղքերը և այն մասին, որ գուցե ավելի մեղավոր ենք Աստծո առաջ, քան նրանք: Որովհետև Տերը դատում է ամեն մեկին ըստ նրան տրվածի չափի: Եթե ոչ եկեղեցացված մարդկանց տրված լիներ այնքան, ինչքան մեզ տրվեց, հնարավոր է նրանք մեզնից առաջ գտնվեին և ավելի շուտ հասնեին սրբությանը, այն դեպքում երբ մենք թերանում ենք առաքինի կյանքին հասնելու գործում: Հենց այս դեպքում է, որ տեղին են հնչում Փրկչի խոսքերը. «Վա՜յ քեզ, Քորազի՛ն, վա՜յ քեզ, Բեթսայիդա՛: Եթե Տյուրոսում և Սիդոնում կատարվեին այն զորավոր գործերը, որ ձեր մեջ արվեցին, վաղուց արդեն քուրձով ու մոխրով ապաշխարած կլինեին»:
Սուրբ Պայիսիոս Աթոսացին ասում է, որ կան մարդիկ, որոնք հաճախ չեն այցելում եկեղեցի, սակայն ունեն իրենց սրտերում երկյուղածություն և բարություն, ինչի համար և Աստված նրանց մեջ հանգրվանելու տեղ է գտնում և բնակվում նրանց մեջ: Եթե այս մարդիկ մասնակցեին եկեղեցական կյանքին ավելի, ապա աստվածպաշտության ճանապարհին ավելի շատ կառաջադիմեին: Սակայն լինում է նաև հակառակը. մարդիկ գնում են եկեղեցիներ, խոստովանվում են, սուրբ Հաղորդություն ստանում, սակայն, այս ամենով հանդերձ, Աստված նրանց մեջ տեղ չի գտնում և չի կամենում բնակվել նրանց սրտերում, որովհետև չունեն խոնարհություն, բարություն և իսկական ապաշխարություն չեն դրսևորում: Պատահում է նաև դրանից հետո էլ այս վերջինները սկսում են դատել առաջիններին, այն դեպքում, երբ պետք չէր, որ դատեին, այլ վերաբերվեին նրանց հետ համեստությամբ և աղոթեին նրանց համար: Որովհետև սուրբ հայրերը մեզ ուսուցանում են սիրել նրանց և աղոթել բոլորի համար, նույնիսկ վերջին մեղավորի համար, նաև նրանց, ովքեր դեռ Եկեղեցուն չեն պատկանում: Եթե մենք այդպես չանենք և սկսենք մեծամտանալ և դատել աշխարհիկ մարդկանց, ապա Աստծո դատաստանով կհամարվենք նրանցից ավելի վատ և մեղավոր:
Մեզ՝ քրիստոնյաներիս, մեծ պարգևներ ու անչափ վարձք է սպասվում Գալիք դարում` հավիտենության մեջ: «Դուք ընտրյալ ցեղ եք, թագավորական քահանայություն, սուրբ ժողովուրդ, փրկագնված մարդիկ»,- ասում է սուրբ Պետրոս առաքյալը: Եվ, իհարկե, որպեսզի ստանանք այդ մեծ պարգևները, պետք է որ այս կյանքում ցույց տանք այդ հավիտենական կյանքին արժանի գործեր, այսինքն պիտի ապրենք բարոյապես բարձր, քրիստոնեական կյանքով: Իսկ եթե մեզ դեռ շատ է պակասում այդ կյանքով ապրելու համար, գոնե չմեծամտանանք մեր եկեղեցապաշտ և ընտրյալ լինելու համար, ինչին մենք իրականում, ըստ մեր գործերի, հաճախ արժանի չենք: Չդատենք նրանց, ովքեր դեռ չեն մտել եկեղեցու ընտանիքից ներս: Թե չէ նաև մեզ պիտի վերաբերի Քրիստոսի սոսկալի զգուշացումը. «Եվ դու՛, Կափառնայու՛մ, մինչև երկինք պիտի չբարձրանաս, այլ պիտի իջնես մինչև դժոխք, քանզի եթե Սոդոմում եղած լինեին այս զորավոր գործերը, որ եղան քո մեջ, արդարև մինչև այսօր նրանք կանգուն կմնային: Սակայն, ասում եմ ձեզ. սոդոմացիների երկրի համար Դատաստանի օրը ավելի հանդուրժելի կլինի, քան քեզ համար»: Սարսափելի չէ՞ արդյոք: Սա արդյոք սոսկալի զգուշացում չէ՞ Աստծո ժողովրդին բոլոր ժամանակների համար:
Պետք է միշտ հիշենք, սիրելի՛ եղբայրներ և քույրեր, որ եթե մեզ տրված են աստվածային առատ պարգևներ, տրված են ոչ հենց այնպես, այլ կպահանջվի մեզնից նաև խիստ հաշվետվություն դրանք օգտագործելու համար: Զգուշանանք այն անպտուղ թզենու պես դառնալուց, որին շատ խնամք տարան, մեծ միջոցներ ներդրեցին և սակայն անօգուտ եղավ. ինչպես անպտուղ էր, այդպես էլ մնաց: Զգուշանանք ուրիշներին դատելուց և մեծամտանալուց, ինչպիսին էլ դրանք լինեն, որովհետև մեծամտությունն ու դատելը ամենավատ մեղքերն են, որոնք մեր ամբարած առաքինության գանձերը ոչնչացնում են` խլելով մեզնից և այն քիչը, որ ունենք: Ավելի ուշադիր լինենք և պարտաճանաչ մեր քրիստոնեական կյանքում, առաքյալի խոսքի համաձայն` կատարենք մեր փրկությունը երկյուղով և սրբությամբ: Ամեն:
Ռուսերենից թարգմանեց և հրապարակման պատրաստեց
Դարբասի հոգևոր հովիվ Տեր Ընծա քահանա ՄԻՐԶՈՅԱՆԸ
Աղբյուր՝ Irates.am
Հետևեք մեզ նաև Telegram-ում