ՀԱՊԿ-ին բոյկոտելու գինը. Ռուսական մաքսայինը երես է թեքում հայ արտահանողներից

ՀԱՊԿ-ին բոյկոտելու գինը. Ռուսական մաքսայինը երես է թեքում հայ արտահանողներից

Վերջին օրերին սոցիալական ցանցերի և լրատվամիջոցների հայկական հատվածում տեղեկություններ են տարածվել, որ Անդրկովկասյան հանրապետության գյուղմթերքներով բեռնատարները, մի քանի օր անգործությունից հետո «Վերին Լարս» միջազգային ավտոմոբիլային անցակետում, հետ են վերադառնում։ «Ռուսական կողմի առաջացրած խոչընդոտների պատճառով».

Հիմնավորումը «պարենային ապրանքների բուսասանիտարական չափանիշներին չհամապատասխանելն է», այսօր՝ նոյեմբերի 28-ին, հաղորդում է «ԱՌԿԱ» գործակալությունը։

Մինչդեռ տեղական լրատվամիջոցներն այս «արգելքի» մեջ քաղաքական դրդապատճառ են տեսնում՝ կապված անցած շաբաթ Մինսկում ՀԱՊԿ գագաթնաժողովին մասնակցելու վարչապետ Նիկոլ Փաշինյանի հրաժարվելու հետ։ Ֆերմեր Հարություն Մնացականյանը «Ֆակտինֆո»-ի հետ զրույցում ասաց, որ խնդիրը «հիմնականում ծագել է նոյեմբերի 25-ին»։

«Ակնհայտ է, որ այս ամենն ունի քաղաքական ենթատեքստ, դժվար է դա կապել որևէ այլ բանի հետ։ Այսօր շատ արտահանողներ կանգնած են շատ լուրջ խնդրի առաջ»,- նշել է նա։

Էկոնոմիկայի փոխնախարար Արման Խոջոյանն անցած երկուշաբթի տեղեկացրեց, որ ՀՀ Սննդամթերքի անվտանգության տեսչական մարմնի և երկրի մաքսատան գործընկերների հետ էկոնոմիկայի նախարարության աշխատակիցները վերջին մի քանի օրերին «բավականին ինտենսիվ փորձում են հասկանալ, թե ինչ բնույթ է կրում խնդիրը»։ «Կարծում եմ՝ երկու օրվա ընթացքում խնդիրը պարզ կդառնա»,- ասել է Խոջոյանը՝ հիշեցնելով, որ նախկինում նմանատիպ դժվարություններ են առաջացել հայկական կոնյակի արտահանման ժամանակ, որտեղ ռուսական կողմից ակտիվ ստուգումները տևել են մեկ շաբաթ։

Ռուսաստանը Հայաստանի արտաքին առևտրային խոշորագույն գործընկերն է, ապրանքաշրջանառության ծավալը 2023 թվականի հունվար-սեպտեմբերին գերազանցել է 4,78 մլրդ դոլարը (2022 թվականի առաջին ինն ամիսների համեմատ աճելը՝ 47,7%)։ Ռուսական ուղղությունն առաջատար է նաև հայկական արտահանման արժեքով (2,645 մլրդ դոլար, աճ՝ 85%)։

Վերին Լարսի միջազգային անցակետը և հարակից տրանսպորտային և լոգիստիկ ենթակառուցվածքը Հյուսիս-Հարավ ճանապարհային միջանցքի կարևոր տարրերն են, որը եվրասիական տրանսպորտային շրջանակի մաս է կազմում։ Հայաստանի համար այսօր այն միակ ցամաքային ճանապարհն է, որն ապահովում է առևտրատնտեսական կապեր ԵԱՏՄ անդամ մյուս երկրների հետ։

Հիշեցնենք, որ Նիկոլ Փաշինյանը հրաժարվել էր Բելառուսի մայրաքաղաքում ՀԱՊԿ գագաթնաժողովին մասնակցելուց։ Նրա օրինակին հետևեցին նաև ԱԳ նախարար Արարատ Միրզոյանը, պաշտպանության նախարար Սուրեն Պապիկյանը և ՀՀ Անվտանգության խորհրդի քարտուղար Արմեն Գրիգորյանը, որոնք ձեռնպահ մնացին համապատասխանաբար ԱԳ նախարարների խորհրդի, պաշտպանության նախարարության և ԱԳ նախարարների կոմիտեի նիստերին մասնակցելուց։ Փաշինյանը նոյեմբերի 15-ին ասել էր, որ հայկական կողմը տարբեր պատճառներով որոշել է չմասնակցել ՀԱՊԿ-ի հովանու ներքո անցկացվող միջոցառումներին։

Հետևեք մեզ նաև Telegram-ում